(c)
2008 by CorsaTeam
webmaster by Krystian G.
|
OGÓLNY OPIS MODELU
|
W 1993 roku na rynku pojawila
sie Corsa drugiej generacji (oznaczenie fabryczne Corsa B). W nowym modelu
powiekszono rozstaw osi, a nadwozie zyskalo bardziej okragle ksztalty.
Sposrod najbardziej znanych i najpopularniejszych typow nadwozii - hatchback
3d / 5d, wspomniec nalezy rowniez o takich wersjach jak Pick-Up, Station
Wagon i Sedan (oferowane w Brazylii), Holden Barina (Australia) czy Chevy
Monza (Meksyk). Drobna modernizacja nastapila wiosna 1997 roku. Wtedy to
zmieniono wyglad przedniej czesci samochodu, oraz wprowadzono szereg zmian
stylistycznych. We wnetrzu na tylnej kanapie pojawil sie zaglowek dla
trzeciego pasazera. Podwozie zyskalo modernizacje sprezyn resorujacych oraz
kolumn McPhersona, a stabilizator poprzeczny montowano seryjnie w kazdej
wersji.
Paleta silnikow obejmowala 14 jednostek napedowych, poczawszy od
najmniejszych 1.0 12V (premiera w 1997 roku), poprzez silniki 1.4 ze
starszych wersji Corsy (wycofane do 1998) i 1.6 montowane w usportowionych
wersjach Sport i GSi, a konczac na motorach o pojemnosci 1.7 zachowujacych
swa macierzysta oszczednosc w spalaniu paliwa. W ofercie znajdowaly sie
takze wersje specjalne. Jedna z takich wersji byl - wydany w 1998 roku z
okazji pilkarskich mistrzostw swiata - model World Cup Sport (z dwoma
silnikami: 1.4 16V/90KM i 1.6 16V/106KM).
Samochod wytwarzany byl w jedenastu zakladach produkcyjnych na pieciu
kontynentach, i sprzedawany w ponad 80 krajach pod kilkoma markami. Lacznie
wyprodukowano ponad 6 mln ezgemplarzy Corsy B. |
|
GG: 210977
|